Taakverdeling kerkrentmeesters Taakverdeling kerkrentmeesters
Voorzitter: Jan Rijstenbil
  • Vergaderingen voorbereiden met de secretaris;
  • Stukjes aangaande algemeen kerkbeheer schrijven (Kerkelijk Leven, Kruispunt, zondagsbrief);
  • Uitgaande post (mails en brieven);
  • Financiële kwesties (w.o. beleggingen, in samenwerking met de penningmeester);
  • Tekengemachtigde kerkenraad voor materiële zaken; 
  • Personeelszaken: arbeidsrechtelijke aangelegenheden kerkelijke medewerkers;
  • Verzorgen ziekmeldingen medewerkers;
  • Fungeren als opdrachtgever van kosters en gebouwenbeheerders;
  • Contactpersoon voor de kerkmusici; rooster opstellen voor gast-organisten; onderhoud orgel;
  • Verzorgen van het (digitale en papieren) archief;
  • Kopieerapparaat (onderhoud en storingsmeldingen) en papiervoorraad;
  • Beamer (onderhoud en uitleen);
  • Muziek- en auteursrechten – CCLI
  • Verhuur van de nevenruimte; contracten en contacten met vaste huurders;
  • Beleidsplan college van kerkrentmeesters;

Secretaris/penningmeester: Gertie Hout-Kloosterman 
  • Voorbereiden vergaderingen (met voorzitter);
  • Notuleren van de collegevergaderingen
  • Beheren inkomende post;
  • Verhuur van de kerk aan derden;
  • Tekengemachtigde kerkenraad voor materiële zaken; 
  • Toezicht en bijhouden kerkregisters;
  • Collecterooster maken (i.s.m. Lia Spruit);
  • Eindverantwoordelijk voor de ledenregistratie (LRP beheerder);
  • Controleren en aftekenen ingekomen facturen (interactie met de kerkelijk administrateur);
  • Financiële kwesties (w.o. beleggingen, is samenwerking met de voorzitter);
  • Begroting en jaarrekening (in samenwerking met de kerkelijk administrateur);
  • Voorzitter van de beheerscommissie (kerkelijk centrum); 
  • Beheren van de polissen;
  • Geld tellen (met de kerkelijk administrateur) en verantwoording in Kerkelijk Leven;

Planning en coördinatie financiële acties: Lia Spruit-van Stee
  • Geldwerving (w.o. opzetten en verantwoorden actie Kerkbalans);
  • Brieven en stukjes betreffende geldwerving in Kerkelijk Leven, zondagsbrief en Kruispunt;
  • Collecterooster maken (i.s.m. secretaris Gertie Hout);
  • Afgevaardigde naar het moderamen; 
  • Vervanging bij afwezigheid voorzitter;

Gebouwenbeheer: Dick van de Velde  
  • Bouwzaken;
  • Onderhoud van roerend- en onroerend goed (planning en kostenbewaking);
  • Begeleiden en plannen onderhoud in lopende subsidieperiode BRIM/BROM - in samenwerking met Gemeente Reimerswaal; 

Veiligheid en distributie: Wilbert de Kramer
  • EHBO/BHV (organiseren hulpteam); 
  • Onderhoud hulpmiddelen (AED, rolstoel, brancard);
  • Actueel houden gebruiksvergunning en ontruimingsplannen;
  • Risico inventarisatie en -evaluatie (RIE);
  • Organiseren vrijwilligers (team brievenbezorgers; opmaken collectantenrooster);
  • Collectebonnen (bezorgen bestellingen binnengekomen bij de administrateur);
  • Administratie oud papier;
  • Verhuur vrachtauto;

Algemeen: alle kerkrentmeesters hebben als taak een aantal busjes van de kerkradio te legen.

Samenstelling van de beheerscommissie kerkelijk centrum 2018/19:
 
  • Gertie Hout-Kloosterman (kerkrentmeester, voorzitter);
  • Dick Bijl (diaken, notulist)
  • Dirk van de Jagt (ouderling pastoraat);
  • Peter Pekaar (gemeentelid)
  • Natasja van den Langenberg-van Bruksvoort (gemeentelid, jeugd en jongeren)
  • Jannie Polderman (beheerder kerkelijk centrum; adviseur beheerscommissie).
terug